WeLcOmE tO mY bLoG....^_^

WeLcOmE tO mY bLoG....^_^
Dengan Nama ALLAH yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang
LuaHaN HaTiKu . . .

LuaHaN haTi QuE ....

"Aku bukan INSAN yang berbicara melalui MULUT, tapi MELUAHKAN melalui TULISAN..segalanya lebih mudah diluahkan kerana PENGALAMAN itu memberi ERTI pada hati dan minda..MEMORI dan KENANGAN boleh diimbas dengan PEMBACAAN,agar AKU sentiasa MENGINGATInya dan sentiasa DIPERINGATI dengan KATA-KATA sendiri..MENULIS kerana merasakan DIRI JAHIL, dan MENULIS kerana ingin TERUS MEMPERBAIKI KELEMAHAN diri..MENULIS untuk MELUAHKAN segalanya...MENULIS bukan untuk SESIAPA, bukan KERANA SESIAPA,bukan untuk APA-APA,tapi kerana HATI dan MINDA yang mendesak JARI untuk MENULIS..kerana ALLAH memberikan nikmat untuk AKU MENULIS..selagi tak bertentangan dengan SYARIAT,izinkan aku untuk MENULIS..andai tersasar HALUANku,pandulah diriku ke arah cinta Ilahi..SALAM PERJUANGAN..".......

Kekurangan Diri Usah diHina ..

Wahai wanita jangan pula berdukacita atas kekurangan dirimu,
kerana ada lagi insan yang lebih malang darimu ,
Wahai wanita solehah jangan dirisau akan jodohmu,
Kerana muslimin yang bijaksana itu tidak akan terpaut pada wanita hanya
Kerana kecantikannya ,
Bersyukurlah diatas apa yang ada .
Serta berusaha demi keluarga ,bangsa dan agama.

"Wanita hiasan dunia, Seindah hiasan adalah wanita solehah...

CinTa ILAHI

CinTa ILAHI
Pelajarilah ILMU, KERANA - Mempelajarinya kita akan takut kepada ALLAH - Menuntutnya adalah ibadah - Membincangkannya adalah bertasbih - Mencarinya adalah jihad - Mengajarkannya kepada orang yang tidak mengetahui adalah sedekah - Memberikannya kepada ahlinya adalah mendekatkan dirinya kepada ALLAH..

Selasa, 3 Ogos 2010

'Perjuangan Islam' apa yg aku perjuangkan ???

Ya Allah, Ya Tuhanku ...
Apakah ini juga ujian dariMu ...? Aku diduga dengan berbagai-bagai dugaan.. Apakah ini balasan diatas semua dosa-dosaku ??? Aku kehausan dalam mencari ketenanganMu . Jangan biarkan aku berputus asa dari rahmatMu ya Allah.. Sesungguhnya, aku adalah diantara orang-orang yang rugi .
Ya Allah, maafkanlah diriku yang hina lagi dina ini... Hatiku dalam kesedihan, kegelisahan samaada hidupku dan matiku mendapat redhaMu ? Aku hanyut dalam duniaku . Dunia yang aku cipta sendiri didalam kotak pemikiranku. Aku seperti terumbang-ambing ditengah-tengah lautan yang luas. Mencari sesuatu yang tidak pasti adakah aku bisa menemukannya atau tidak . Adakah hayat hidupku selama ini sia-sia semata ? Tiada nilai dimata siapa-siapa ? "Apa tujuanku dalam pencarian ini ? Apa yang sedang aku cari ? Apa yang akan aku dapat ?" Keegoan mulai menguasai diri .
Persoalan demi persoalan aku singkapkan . Tiada jawapan ... Yang ada hanyalah tanda tanya yang belum pasti diberi jawapan yang tepat dan memuaskan . Bermulalah pencarian yang tiada penghujungnya.

Aku malu ... Aku hina ... 'islam'ku palsu ...! Aku cuma insan yang pura-pura . Pura - pura disebalik kerudungku yang labuh menutupi seluruh tubuh ku . Apa perjuangan Islam yang ingin ku martabatkan sedang diriku ini bergelumang dengan dosa ??? Dosa yang menjadi Hijab antara aku dengan ALLAH ... Yang menyebabkan aku begini tanpa cahaya dari Ilahi . Tanpa mendapat Ketenangan dariNya .
Sungguh ,
Hati ini tertanya untuk apa aku memakai 'pakaian Muslimah' sedangkan diriku tidak melambangkan keperibadian Muslimah itu sendiri . Cara pemakaianku tidak melambangkan Islam yg ku bawa . Aku tidak membawa imej islam . Aku benci pada muslimah-muslimah yang sok-sok alim . Pakaian yang hanya menjadi penutup aib masing-masing . Memakai tudung bukan atas panduan Islam .
Zaman sekarang , susah untuk membezakan , yang mana berpegang teguh dengan panduan yang Islam bawa atau sekadar Islam pada kad pengenalan saja . Ramai sungguh muslimah sok suci ini . Benar mengecewakan .
Tika itu, aku memandang serong pada muslimah yang bertudung , termasuk diriku sendiri ...
Aku benar-benar tetap dengan pandanganku itu .
Seorang sahabat membangkang sekeras-kerasnya kata-kata ku ini . Katanya ,
"Siapa yang kata pakaian Muslimah itu tidak melambangkan agama islam ? Dengan cara berpakaian lah yang membezakan kita antara penganut ISLAM atau tidak ... Cuma yang menjadi perhitungannya diakhirat kelak adalah Iman & Taqwa . Pemakaian muslimah melambangkan ISLAM, akhlak mencantikkan lagi si pemakai . Itu bergantung pada muslimah itu sendiri ... ".
Betul & benar dan tepat sekali kata-katanya .
Bagai menjilat ludah sendiri . Rasa hina, rasa malu didalam diri makin menebal ..
Kerana sahabat itu sendiri seorang Muslimin ..
Seorang muslimin menasihati seorang muslimah tentang soal pemakaian, yang aku sendiri ragu-ragu tentangnya ?????
Nasihat yang sungguh mendalam .. Terasa lagi rendah darjatku dihadapan ALLAH ...

Ujian ... Pemikiranku yang makin berkarat dek kurangnya ilmu . Tidak diasah sekian lama .
Pandangan jadi kelam bagai malam yang tiada pelita .. Gelap tanpa cahaya ..
Aku seperti orang buta yang tercari-cari cahaya untuk membantuku melihat semula ...
Dimana Ketenangan yang aku cari selama ini ?
Dimana diriku yang dahulu ? Dengan senang aku mendapat sakinah .
Kini, bagai merentas api yang marak . Mana bisa aku lalui ? Hatiku sudah kotor ...

Ya Allah ,
Pimpinlah hambaMu yang hina ini .


*p/s :
aq xtaw ape motif aq karang nie...
duk nk mengenang nasib ka, apa ka, aq xtaw...
yg aq taw, aq nk tulis, aq nk luahkan. that's all !

InsyaAllah,
Hatiku akan kearah kebaikan . dgn izin Allah , aku akan berubah menjadi seorang hamba
yang secara keseluruhannya mengharapkan keredhaan Allah, setiap masa, setiap saat, setiap detik
HANYA ALLAH ...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan