WeLcOmE tO mY bLoG....^_^

WeLcOmE tO mY bLoG....^_^
Dengan Nama ALLAH yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang
LuaHaN HaTiKu . . .

LuaHaN haTi QuE ....

"Aku bukan INSAN yang berbicara melalui MULUT, tapi MELUAHKAN melalui TULISAN..segalanya lebih mudah diluahkan kerana PENGALAMAN itu memberi ERTI pada hati dan minda..MEMORI dan KENANGAN boleh diimbas dengan PEMBACAAN,agar AKU sentiasa MENGINGATInya dan sentiasa DIPERINGATI dengan KATA-KATA sendiri..MENULIS kerana merasakan DIRI JAHIL, dan MENULIS kerana ingin TERUS MEMPERBAIKI KELEMAHAN diri..MENULIS untuk MELUAHKAN segalanya...MENULIS bukan untuk SESIAPA, bukan KERANA SESIAPA,bukan untuk APA-APA,tapi kerana HATI dan MINDA yang mendesak JARI untuk MENULIS..kerana ALLAH memberikan nikmat untuk AKU MENULIS..selagi tak bertentangan dengan SYARIAT,izinkan aku untuk MENULIS..andai tersasar HALUANku,pandulah diriku ke arah cinta Ilahi..SALAM PERJUANGAN..".......

Kekurangan Diri Usah diHina ..

Wahai wanita jangan pula berdukacita atas kekurangan dirimu,
kerana ada lagi insan yang lebih malang darimu ,
Wahai wanita solehah jangan dirisau akan jodohmu,
Kerana muslimin yang bijaksana itu tidak akan terpaut pada wanita hanya
Kerana kecantikannya ,
Bersyukurlah diatas apa yang ada .
Serta berusaha demi keluarga ,bangsa dan agama.

"Wanita hiasan dunia, Seindah hiasan adalah wanita solehah...

CinTa ILAHI

CinTa ILAHI
Pelajarilah ILMU, KERANA - Mempelajarinya kita akan takut kepada ALLAH - Menuntutnya adalah ibadah - Membincangkannya adalah bertasbih - Mencarinya adalah jihad - Mengajarkannya kepada orang yang tidak mengetahui adalah sedekah - Memberikannya kepada ahlinya adalah mendekatkan dirinya kepada ALLAH..

Rabu, 5 Januari 2011

Lukamu HEBRON

HEBRON 25 FEBRUARI 1994 ...
        Ketika pagi yang sangat dingin menyelubungi keheningan dan kesyahduan . Namun itu tidak menghalang suami dan tiga anak lelakiku menuju ke masjid ibrahim untuk solat subuh berjamaah . Sejam setelah pemergian mereka , bumi Palestin bergoncang kabut duka . Desingan ratusan peluru meluncur tanpa henti , diiringi lengkingan-lengkingan keras menyayat hati . Lengkingan keras itu kemudian melemah menjadi ratap , desah ... dan akhirnya hanya sunyi yang tersisa . Menjelang fajar merekah , kulangkahkan kaki menuju masjid Ibrahim . Innalillah .... Kulihat tubuh-tubuh bergelimpangan di lantai . Permaidani hijau muda tempat sujud telah kuyup dan berubah menjadi warna merah oleh genangan darah . Kepalaku mendadak pening , penat menyaksikan dan meratapi darah segar yang membanjir . Dengan tubuh gementar aku masuk ke dalam masjid untuk mencari tubuh orang-orang tersayang . Namun, baru aku mengorak tiga langkah , tubuhku terasa terawang-awang dan bergetar hebat .

                                                      *          *            *            *           *

         Ketika siang telah menampakkan benderangannya . Aku dapati diriku terbaring di ranjang dan dikelilingi wanita-wanita jiran tetanggaku . "Ummu Ahmad , alhamdulillah kau telah sedar semula . Tadi hafidz yang membawa ummi ke sini dalam keadaan pengsan," Ucap Ummu hafidz menjelaskan .
"Berapa yang syahid di masjid ibrahim , wahai saudaraku?" Soalan pertama yang keluar dari kerongkongku . Soalan yang diiringi dengan hati penuh haru biru dan ingin tahu . "Sembilan puluh enam orang syahid . Tiga ratus orang luka parah ." jawab mereka serentak . "Bersyukur dan bersabrlah ummu Ahmad , empat orang yang kau cintai termasuk yang menjadi syuhada' ." Ummu Hafidz menyampaikan khabar itu sebelum aku sempat bertanya .
         "Dug ...." jantungku seperti dihentak dengan hentakan yang dahsyat . Rasa pilu dan sayu memenuhi ruang hatiku . Rasanya terlalu gelap alam ini menjalani hidup tanpa kehadiran satu pun orang tercinta yang tersisa . Berita ini benar-benar terlalu mendadak dan menyentak . Dalam dada ini beradu antara haru , pilu dan geram .
"Ummu Ahmad, kehilangan orang-orang tercinta di negeri ini sudah menjadi suatu kelaziman : Kita di sini semuanya senasib . Setiap hari , setiap jam , dan minit sentiasa mencium bau kematian mengintai di mana-mana . Dan mungkin esok atau lusa bau kematian itu menghampiri kita . Maka dari itu tidak guna sedih berpanjangan disebabkan kematian . Kita masih punya tugas mulia sebelum bau kematian menjemput kita . Ya, kita punya tugas untuk berjihad membunuh yahudi keparat dengan sisa-sisa umur kita ... Agar kematian kita menjadi suatu yang lebih bererti . " Ucapan Ummu Hafidz penuh gelora semangat . Allahuakbar!
"Benar sekali ucapanmu saudaraku . Kita jangan membuang waktu menjadi percuma . Kita masih punya sedikit sisa usia dan waktu untuk mengenyahkan monyet-monyet itu di bumi Palestin . Mari kita berjihad semampu kita . " Ummu Ahmad kemudian memperkukuhkan laungan Ummu Hafidz . "Untuk itu saudara-saudaraku, mari kita berbai'ah (berjanji setia) untuk bersam-sama memusnahkan para perompak tanah Palestin " Lanjut Ummu Ahmad sambil mengacungkan tangannya . Allahuakbar! Sementara tangan-tangan renta lainnya dengan tangkas lantas berikrar untuk berjihad, lapan nenek janda itu kemudian menyusun strategi melakukan serangan balas .

Al-Khalil suatu petang, 4 mac 1994 ...
       Ummu Ahmad dan kawan-kawan sibuk menyusun atur sekelompok pasukan kecil berusia antara 6-8 tahun . Kanak-kanak kecil yang berjumlah lima belas orang itu ditugaskan menuju ke perkampunagn di pinggir Gaza, perkampungan Yahudi keparat yang telah dipastikan melakukan pembunuhan di Masjid Ibrahim . Menurut maklumat yang diterima dari HAMAS, sebahagian besar penduduk di daerah tersebut menyokong syaitan Goldstein .
      Selepas isyak pasukan kecil itu mula beroperasi . Mereka dibekalkan dengan hembusan-hembusan doa, pisau-pisau tajam, berkarung-karung tikus dan kucing . Atas kehendak Allah tikus-tikus dan kucing itu tidak banyak karenahnya . Binatang-binatang itu seolah-olah tahu mereka sedang jalankan sebuah tugas mulia - jihad fisabilillah .
      Tepat pukul 11 malam pasukan kecil itu tiba di pinggiran Gaza, kanak-kanak kecil yang sudah terlatih itu segera bertebaran menyelinap masuk ke kawasan rumah-rumah orang yahudi . Setiap anak mendapat tugak menyelinap masuk empat buah rumah orang yahudi .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan